На українському ринку з’явилися пропозиції щодо купівлі дизельного пального, що було доставлено до одного з дунайських терміналів танкером Gen. Polad Hashimov на початку березня. Як свідчить сервіс відстеження Marine Traffic, судно вирушило з грузинського порту Батумі 26 лютого.
Власник ресурсу заявляє, що пальне вироблене на НПЗ Туркменбаші, проте трейдери, що ознайомилися з наданими результатами дослідження, вказують на можливе російське походження ресурсу.
«Показники дистиляції не дуже схожі на туркменські. У туркменського дизпального дистиляція при 350°С ніколи не перевищує 95%», — розповідає трейдер, який має досвід постачань, зокрема, і туркменських нафтопродуктів до України.
Також викликають питання температурні показники дизпального. Згідно паспорту, продукт має температуру фільтрації -20°С та температуру застигання -30°С. Технічно такі показники можна теоретично можна отримати після додавання до туркменського продукту депресорної присадки. Разом з тим, згідно грузинського законодавства, додавання присадок і компонентів до нафтопродуктів на терміналах заборонено.
«Зробити з туркменського ДП зимове у танкері чи на терміналі у Батумі було б неможливо. Але головне, що постачання туркменського ресурсу через дві морські перевалки зараз не мають ніякого економічного сенсу», — каже оператор морських постачань в Україну.
Учасники ринку припускають, що продукт з танкеру Gen. Polad Hashimov скоріш за все має російське походження. Це не перший та ймовірно не останній випадок, коли постачальники намагаються видати російські нафтопродукти за неросійські. Раніше enkorr повідомляв про танкери Anna та Malik Alyiev, які везли російське дизпальне під виглядом албанського та турецького продукту.