Запаси газойлю (включаючи дизельне пальне і мазут) у головних центрах переробки та торгівлі нафтою у Північній Європі (Амстердам і Роттердам у Нідерландах й Антверпен у Бельгії — разом відомі як ARA) значно зросли протягом останніх кількох місяців, повідомляє Energy Information Administration (EIA).
Зокрема, з 1 грудня 2022 року по 23 лютого 2023 року запаси газойлю ARA зросли на 50%, до 19,3 мільйона барелів.
Одним із чинників зростання запасів дизельного палива в Європі є збільшення імпорту дизельного палива. Згідно з даними Vortexa Analytics, протягом 12 місяців, що закінчилися вереснем 2022 року, морський імпорт дизельного палива в Північно-Західну Європу в середньому становив 733 000 барелів на день (б/д).
Намагаючись збільшити поставки до заборони, учасники ринку збільшили імпорт дизельного палива в Європу. З жовтня 2022 року по лютий 2023 року імпорт дизельного палива в Північно-Західну Європу в середньому становив 951 000 б/д.
Імпорт дизельного палива з росії зазвичай становить значну частину загального імпорту дизельного палива Північної Європи. Хоча імпорт з росії скоротився, імпорт з інших регіонів, зокрема Близького Сходу та Азії, зріс.
Дані Vortexa Analytics показують, що морський імпорт дизельного пального з росії, який становив 53% усього морського імпорту дизельного палива в Північно-Західну Європу з жовтня 2021 року по вересень 2022 року, впав до 32% з жовтня 2022 року по лютий 2023 року, знизившись до 2% у лютому, оскільки обсяги росії впали, а обсяги з інших країн зросли.
Дані Vortexa Analytics показують, що імпорт дизеля з росії в Північно-Західну Європу впав із середнього 389 000 барелів на день у період з жовтня 2021 року по вересень 2022 року, до 18 000 барелів на день у лютому 2023 року, коли була введена заборона на імпорт в Європі.