Європу очікує легкий сезон осінніх ремонтів НПЗ через низькі запаси пального

За словами аналітиків і трейдерів, європейські нафтопереробні заводи планують провести осінній ремонтний сезон менш напруженим, ніж зазвичай, оскільки вони намагаються отримати вищі прибутки на тлі низьких запасів палива та високого попиту на бензин і дизельне паливо.

Менш триваліші технічногі обслуговування НПЗ означають, що Європа буде менше залежати від імпорту палива в той час, коли світові ціни підвищуються. Це також означає, що нафтопереробники, які залишаються в мережі, повинні будуть купувати сиру нафту за вищими цінами і, отже, можуть зіткнутися з меншими прибутками.

Прогнозується, що офлайнові потужності в Європі в четвертому кварталі досягнуть приблизно 800 000 барелів на день (б/д), що приблизно на 200 000 б/д збільшиться порівняно з попереднім кварталом, але приблизно на 40% нижче рівня минулого та 2019 року, за даними консалтингової компанії Wood Mackenzie.

За цілий рік Woodmac прогнозує середнє зупинення близько 1 мільйона барелів на добу, що приблизно на 300 000 барелів на добу нижче рівня до пандемії 2019 року.

Рішення Саудівської Аравії та Росії, двох найбільших у світі виробників нафти, обмежити свої поставки разом на 1,3 мільйона барелів на добу до кінця року підняло ціни на нафту до найвищого рівня з листопада 2022 року.

BP запустить свій німецький нафтопереробний завод у Гельзенкірхені на кілька тижнів, закривши всю секцію Horst потужністю 120 000 барелів на добу та частини секції Scholven потужністю 140 000 барелів на добу.

Шведська компанія Preem почала зупинку на технічне обслуговування свого заводу в Гетеборзі потужністю 126 000 б/д, яке триватиме до п’яти тижнів.

А в Португалії нафтопереробник Galp заявив, що закриє свій нафтопереробний завод Sines потужністю 220 000 барелів на добу на технічне обслуговування протягом четвертого кварталу.

«На початку 2023 року ми спостерігали набагато вищий період технічного обслуговування до березня, і тому очікуємо, що прогноз осіннього технічного обслуговування буде нижчим – відповідно до типової тенденції технічного обслуговування, згідно з якою більший обсяг технічного обслуговування навесні зазвичай вказує на нижчий осінній ремонт», – сказала аналітик Woodmac Емма Хаушам.

За її словами, в останні місяці нафтопереробники також стикалися з нападами незапланованого технічного обслуговування, ймовірно, як наслідок обмеженого технічного обслуговування під час блокування через COVID-19 і під час рекордно високої рентабельності минулого року.

Источник