Відправлення дизельного палива та газойлів з російських портів в серпні зменшилися на 5% порівняно з липнем та склали 4,15 млн тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».
Зменшення обсягів відвантажень було зумовлено логістичними проблемами та несприятливими погодними умовами в акваторії чорноморських портів, що спостерігалися в середині серпня.
Як і в липні Туреччина залишається головним напрямком постачань російських дистилятів. Минулого місяця в турецькі термінали було відвантажено 1,58 млн тонн дизпального та газойлів, це складає 38% від загального обсягу російського морського експорту.
Відвантаження в Бразилію зростають третій місяць поспіль. В серпні обсяги відправлень дистилятів, для яких кінцевим пунктом призначення було вказано бразильські порти, склали 761 тис. тонн, це 18% від загального російського морського експорту. За даними Консалтингової групи «А-95», це максимальний відвантажений обсяг дизпального та газойлю в цьому напрямку з початку року.
В країни Африки минулого місяця було відвантажено 969 тис. тонн дистилятів, що складає 23% від загального російського морського експорту. Найбільші обсяги були відвантажені у напрямку Лівії (209 тис. тонн), Туніс (119 тис. тонн) та Марокко (113 тис. тонн). Прямі постачання в порти країн Близького Сходу скорочуються шостий місяць поспіль. В серпні в регіон було відвантажено 74 тис. тонн дистилятів, проти 363 тис. тонн у липні. Минулого місяця постачання здійснювалися лише в Ліван та Саудівську Аравію, тоді як у липні продукт відвантажувався у п’ять країн. Втім фактичні обсяги надходжень російського дизпального та газойлів вищі, оскільки деякі партії продукту перевантажуються з судна на судна у Червоному морі та потім прямують до Саудівської Аравії, ОАЕ або інших країн регіону.
Згідно з даними Консалтингової групи «А-95», близько 490 тис. тонн дизпального та газойлів, відвантажених з російських портів у серпні, не мали кінцевого пункту призначення. Частина цих обсягів була перевантажена з судна на судно у грецькій Каламаті.