Минулого тижня трейдери відмічали нетипове збільшення попиту на усі марки нафтопродуктів, зокрема на бензин. Це можна повязати із активним використанням генераторів та переформатування роботи найбільших роздрібних мереж країни – «Приват» та «Укрнафта».
За даними «Консалтингової групи «А-95» ціна дизельного палива в дрібному гурті за тиждень зменшилась на 0,25 грн/л, до 49,50 грн/л, а коридор торгівлі за тиждень не змінився і тримається у межах 48,5-52,5 грн/л.
На півдні торгівля велась у межах 48,5-50 грн/л, а середня ціна знизилася на 0,5 грн/л до 49,25 грн/л, в порівнянні з минулою п’ятницею.
У західному регіоні торгівельний діапазон на ДП за тиждень не змінився — 49-51 грн/л, а середня вартість зросла до 50,75 грн/л (+0,5 грн/л до 11 листопада). У північному й центральному регіонах вартість ДП складає 51,5 грн/л і 52 грн/л відповідно, а торгівля велась у межах 50-52 грн/л.
В свою чергу, вартість бензину марки А-95 у гурті підросла на 0,25 грн/л, до 40,75 грн/л, коливаючись у діапазоні 39-42,5 грн/л. Найнижчі пропозиції високооктану були в південному і західному регіонах країни — 39-40,5 грн/л, а у центральному й північному регіонах «п’ятірка» була дещо дорожче — 40,5-42,5 грн/л. При цьому вартість бензину А-92 за тиждень не змінилася і тримається на рівні 40,5 грн/л.
«На даний час ресурсу вистачає, проте ситуація з наповненням ринку в подальші місяці може бути складною, через нестачу пального за кордоном», — каже один із опитаних трейдерів. За його думкою саме ресурсні проблеми утримують ціни на сталому рівні, не дивлячись на просідання котирувань (-80 и -100 $/т по бензину та ДП відповідно).
За даними enkorr, трейдери відчувать зростання роздрібних продажів, притому як ДТ, так й бензинів.
«Ми не готові до такого збільшення, починає «рватись» графік постачання, перспективні добові запаси зменшуються. Активно шукаємо додаткові партії в Європі», — розповів один з трейдерів. Він не виключив, що на тижні ціни на АЗС можуть дещо зрости, щоб спробувати пригасити попит на період контрактування додаткових обсягів.
За даними одного із співрозмовників enkorr, тиск на оптовий ринок також здійснювала «Укрнафта», яка після «націоналізації» втратила постачальника пального у вигляді групи «Приват». На користь цієї інформації говорить зникнення із вільного продажу на заправках «Укрнафти» бензинів.
«Характерно, що бензин на ринку зараз шукає, як «Укрнафта», так й «приватівці». – розповів один з трейдерів. Це також говорить про фактор зростання попиту, коли мережа виявилась не готовою до цього.
Глобальним фактором зростання попиту учасники ринку вважають збільшення парку генераторів через відключення електрики та їх активне використання.
«Такий попит абсолютно нетиповий для листопада, єдиний фактор – генератори. Трагедії немає, але це трохи несподівано», — розповів співрозмовник.