Російська продукція шукає найкоротші шляхи до нових ринків — Energy Intelligence

За останній місяць російський експорт нафтопродуктів впав приблизно на 250 000 барелів на день із середнього показника за листопад-січень до 2,6 млн барелів на добу, повідомляє Energy Intelligence.

Ембарго ЄС, яке почалося 5 лютого, змінює глобальні потоки, змушуючи російських експортерів змінювати маршрути поставок продукції. Обравши шлях найменшого опору та зосередившись на сусідніх ринках, вони почали виходити далі. Але застряглі обсяги російської продукції, зокрема дизельного палива, накопичуються в морі або через проблеми з бункеруванням, або через відсутність покупців.

Російський експорт дизельного палива консолідується в балтійському порту Приморськ, зберігаючи високі показники, навіть якщо загальні російські обсяги падають. За даними Kpler, у лютому з балтійського порту було відправлено рекордні 538 000 барелів на день дизельного палива з наднизьким вмістом сірки (ULSD), що є найвищим показником за два роки. Наразі Європа не має проблем із пошуком замінників російського експорту. Але трейдери припускають, що найближчі ремонти на нафтопереробних заводах можуть почати руйнувати спреди, оскільки більше потужностей буде вимкнено.

Переформатування російських товарних потоків відбувається у трьох формах. Деякі обсяги йдуть до країн з експортними можливостями, де вони фактично вивільняють внутрішні обсяги палива для Європи. Ці «обміни походження» відбуваються в Туреччині, на Близькому Сході та в Азії, а Саудівська Аравія та Об’єднані Арабські Емірати стають ключовими торговими центрами.

Значні обсяги ULSD направляються безпосередньо на ринки кінцевих споживачів в Африці чи Південній Америці, де вони також — опосередковано — звільняють більше виробництва палива в Середземномор’ї та США для Північно-Західної Європи. Решта пливе без призначення. Туреччина привернула увагу, поглинувши рекордні обсяги російського дизеля та вакуумного газойлю за останній місяць; з 9,1 млн барелів країна була найбільшим імпортером російського дизельного палива в лютому.

Туніс і Марокко займають друге і третє місця з 2,9 млн барелів і 2,4 млн барелів відповідно. Потерта громадянською війною Лівія також з’являється як покупець російського дизельного палива, а також розвивається ширша торгівля в деяких африканських країнах, де Гана очолює зграю. Тим часом щонайменше шість вантажів російського ULSD також відпливли до Бразилії, яка зараз входить до п’ятірки найкращих альтернативних місць збуту. Росія також почала експортувати дизельне паливо до Саудівської Аравії, яка, як і Туреччина, має хороші умови для потенційного обміну походженням. Китай також забрав кілька російських вантажів, але в основному це була нафта. Нафта також була основою російського експорту до Індії, Малайзії та Сінгапуру.

Источник