Пропозиції щодо постачання пального з судна Malik Aliyev, не мають відношення до пального, яке танкер взяв на борт в турецькому порті Мармара та станом на 3 березня транспортує Чорним морем. Про це enkorr повідомив представник міжнародної трейдингової компанії, що є власником ресурсу, який наразі перебуває на борту Malik Aliyev.
«Ми дійсно зафрахтували Malik Aliyev для завантаження у порті Мармара (Турція). Він завантажився 28 лютого і зараз йде Чорним морем на рейд Суліни (Румунія). Це пальне індійського виробництва з відповідним сертифікатом походження. Якісні характеристики суттєво відрізняються від тих, що були опубліковані», — сказав трейдер, додавши, що компанія не планує продавати це на українському ринку.
Він припустив, що пропоноване по 34 грн/л пальне, згадане у публікації enkorr, Malik Aliyev міг доставити в Україну у попередні рейси в лютому 2023 р. Він також звернув увагу на те, що у документах, що наведені в публікації назва танкеру вказана невірно – Malkiv Aliyev замість Malik Aliyev.
Як повідомлялося, у південних регіонах з’явилися пропозиції дизпального за ціною, що може говорити про його російське походження. Судячи з документів, що надають продавці ресурсу, йдеться про партію продукту обсягом 2257 т, що була привезена в Україну танкером Malik Alyev. Ресурс пропонується на умовах EXW Рені по 34 грн/л або з доставкою у столичний регіон по 35,2 грн/л.
Результати лабораторних випробувань, які надає продавець ресурсу, датовані 26 січня. Згідно з документом, продукт має турецьке походження, а виробником фігурує компанія ELM Kimya з турецького міста Бурса. Разом з тим, пальне відноситься до арктичного сорту і має показник граничної температури фільтрованості (CFPP) -26°С, що вкрай нехарактерно для турецьких НПЗ. Зазвичай такі властивості має дизельне пальне виробників, розташованих у більш північніших територіях, зокрема в РФ. Також у паспорті не зазначена фактична густина.
Опитані трейдери вказують на неадекватно низьку ціну пропозицій. Розрахунок показує, що ціна 34 грн/л еквівалентна $902/т на умовах CIF Рені з маржею трейдера. Це означає пермію біля $80/т до значення котирувань ULSD FOB Med агенції Platt`s за 28 лютого, тоді як аналогічні показники більшості продукту з підтвердженим неросійським походженням у дунайських портах складали у кінці лютого $120-160.
Разом з тим, якщо рахувати, що ресурс прибув в Рені 26 січня, а значить був завантажений у Мармарі 21-22 січня, то ціна на умовах диференціал до середнього значення котирувань за цей період складе -$77, що критично суперечить умовам трейдингу в Чорному морі. «Ми імпортували в січні індійське пальне з Туреччини, собівартість складала більше 40 грн/л. І це при тому, що маємо гарні умови на OPET (термінал в порту м. Мармара)», — каже керівник однієї з трейдингових компаній.
За словами трейдерів, що оперують у південному регіоні, пропозиції з продажу згаданого пального, зокрема і через свій Telegram канал, надає компаній «Конкорд». Як зазначено в описі створеного у січні 2023 р. каналу, «Concorde-провідний холдинг з прямими імпортними контрактами та якістю від кращих Європейських виробників дизельного палива». У столичному регіоні торгівлю веде ТОВ «Хімічна інвестиційна компанія».