Потужний експорт дизельного палива та бензину в Китаї скоро закінчиться — Reuters

Постачання китайського дизельного пального та бензину на азіатські ринки різко сповільниться в березні, оскільки Китай почне споживати більше палива всередині країни, пише Reuters.

Офіційні митні дані показали, що потоки нафтопродуктів залишалися високими в перші два місяці року, оскільки нафтопереробники скористалися новими експортними квотами та відносно високою регіональною нормою прибутку.

Китай експортував 12,96 млн тонн нафтопродуктів за перші два місяці року, згідно з митними даними, оприлюдненими 7 березня.

Попередні дані, опубліковані цього тижня, не надають розбивку за продуктами, але використання коефіцієнта перерахунку BP у 8 барелів продукції на метричну тонну дає цифру близько 1,76 мільйона барелів на день (б/д) експорту палива за перші два місяці.

Це фактично невелике прискорення порівняно з четвертим кварталом 2022 року, коли митні дані показали, що близько 1,59 мільйона барелів на добу продукції було відправлено з Китаю.

Китай є мінливим постачальником нафтопродуктів на азіатські ринки, і обсяги експорту залежать від квот, наданих Пекіном, що є непрозорою системою, яка більше пов’язана з міркуваннями внутрішньої політики, ніж з динамікою регіонального попиту та пропозиції.

Експорт дизеля та бензину з Китаю був слабким у першій половині 2022 року, але підвищився у другій половині, оскільки Пекін збільшив експортні квоти, швидше за все, як швидкий і простий спосіб підвищити економічну активність і прибутковість свого нафтопереробного сектору.

Експорт зберігся на високих рівнях у січні та лютому, при цьому Refinitiv Oil Research оцінює поставки дизельного палива в 446 000 барелів на добу за перші два місяці року.

За оцінками Refinitiv, експорт бензину з Китаю становив близько 152 000 барелів на добу за перші два місяці року, що знизилося порівняно з темпами, зафіксованими в четвертому кварталі, оскільки внутрішній попит зріс, оскільки країна знову відкрилася після припинення жорсткої політики нульового поширення COVID-19.

Однак експорт обох видів палива може впасти в березні, оскільки Refinitiv прогнозує поставки дизельного палива лише на рівні 120 000 барелів на добу, що буде мінімумом за дев’ять місяців.

Експорт бензину також, ймовірно, знизиться в березні, при цьому Refinitiv оцінює поставки приблизно в 82 000 барелів на добу.

Поліпшення внутрішнього попиту, заплановане технічне обслуговування нафтопереробних заводів і нижча норма прибутку в регіональній маржі продукції є основними причинами того, що китайський експорт дизельного палива та бензину, як очікується, різко впаде цього місяця.

Источник