Індія бореться з Китаєм за квітневу нафту ESPO з Росії, ціни підскочили

Приватні індійські нафтопереробні підприємства борються з незалежними компаніями в Китаї за завантаження російської нафти ESPO у квітні, підштовхнувши ціни вгору після того, як москва знизила експорт свого флагманського сорту Urals, повідомили Reuters джерела в галузі.

Китай, який збирається імпортувати рекордні обсяги російської сирої нафти в березні, зазвичай забирає всю сиру нафту ESPO, що експортується з тихоокеанського порту Козьміно, через близькість до нього, тоді як санкції проти російської нафти скоротили кількість покупців.

Однак у квітні індійські нафтопереробні компанії Reliance Industries Ltd (RELI.NS) і Nayara Energy розкупили щонайменше п'ять із приблизно 33 вантажів сирої нафти через ESPO через низькі ціни, повідомили чотири людини, знайомі з цим питанням.

Це більше порівняно з одним вантажем для доставки в березні, першим після покупки трьох у листопаді 2022 року, показали дані відстеження суден, зібрані Kpler і Refinitiv.

Одне з джерел повідомило, що ціни на квітневу нафту ESPO для Індії були приблизно на 5 доларів за барель нижчими від котирувань Дубая на основі поставки франко-судно (DES).

Індійські нафтопереробники здебільшого купують російську нафту на умовах доставки, а продавець організовує страхування, фрахт і доставку.

У той час як більшість вантажів є нижчими від ліміту, встановленого країнами G7 та Європейським Союзом, ціни на російську нафту з низьким вмістом сірки, яку закуповує Індія, піднялися вище ліміту в 60 доларів за барель через зростання попиту. Згідно з підрахунками Reuters, Китай також купує ESPO за ціною, що перевищує максимальну ціну.

Конкуренція з боку Індії звузила знижки на квітневі поставки ESPO до приблизно 6,80 доларів США за барель у порівнянні з червневою базою ICE Brent DES до північного Китаю з 8,50 доларів США за барель минулого місяця для березневих навантажень нафти, повідомили три торгових джерела.

Подібної якості мурбанська нафта з Абу-Дабі торгувалась з премією близько 3,30 долара за барель до дубайських котирувань на безкоштовній основі.

Для порівняння, згідно з підрахунками Reuters, сира нафта Murban із завантаженням у квітні коштує приблизно на 9 доларів за барель дорожче, ніж ESPO, що поставляється до Китаю та Індії.

Згідно з даними Kpler, у 2022 році експорт сирої нафти ESPO в середньому становив 800 000 барелів на день, що становить 17,3% від загального морського експорту Росії.

Експорт головного російського сорту Urals становив у середньому 1,74 мільйона барелів на добу, хоча Москва скоротила експорт зі своїх західних портів на 10% у березні порівняно з попереднім місяцем.

Тим часом у Китаї продовжується купівля ESPO, оскільки країна виходить із режиму нульового поширення COVID-19, що спричиняє відновлення попиту на пальне з боку промисловості та туристичного сектора.

Цього місяця морський імпорт Китаєм російської нафти досягне рекорду в майже 43 мільйони барелів, включаючи щонайменше 20 мільйонів барелів ESTO.

Солідний попит призвів до зростання фрахтових ставок для танкерів, що перевозять сиру нафту з російського далекосхідного порту Козьміно, великого експортного центру ВСТО, до північного Китаю до історичного максимуму в 2,4 мільйона доларів США в лютому, перш ніж знизитися до 2,3 мільйона доларів цього місяця, Сімпсон Спенс Янг. показали дані щодо Refinitiv Eikon.

Источник