Bulmarket: У бізнесі немає упереджень, тільки ринкова логіка і законодавство

Під час перебудови маршрутів живлення України пальним навесні 2022 року південь став одним із важливих напрямків. Уже влітку, в міру розшивання вузьких місць, постачання через Румунію й Болгарію стали найбільшим джерелом для України. Одними з перших розгорнули свої потужності на Україну невеликі приватні компанії, серед яких була Bulmarket DM, відома передовсім як оператор морського терміналу в румунському Галаці. Про логістичні проблеми, вплив війни в Україні на діяльність компанії й ставлення до російських нафтопродуктів на Балканах enkorr розмовляв із комерційним директором Bulmarket DM Крістіною Єчевою.

enkorr: Bulmarket DM виявився одним із перших, хто торік навесні почав постачати нафтопродукти в Україну, але постачання були скромними. З якими основними проблемами ви зіткнулися? Як і коли ці проблеми було розв'язано?

Крістіна Єчева: Спочатку була паніка на всіх ринках і відсутність товару. Крім того, «Булмаркету» довелося перебудуватися в плані операційної діяльності.

З погляду логістики постачання теж були скромними, але Bulmarket першим почав організовувати їх залізницею – своїми європейськими й українськими вагонами. Ми запустили свої баржі для дизпального в напрямку Рені й Ізмаїла і у відповідь почали закуповувати соняшникову й ріпакову олію.

enkorr: Зі слів українських трейдерів, залізничні перевезення з Галаца сьогодні ускладнено через велике навантаження на румунську залізницю. Чи є зараз якісь суттєві обмеження для різних видів палива? Що потрібно зробити, щоб розширити можливості?

Крістіна Єчева: Проблеми Галаца пов'язані з повільною й дорогою логістикою в Україні й Молдові. Логістика в Румунії за хорошої координації з нашим терміналом у Галаці може бути виконана протягом тижня. І зараз без затримок ми завантажуємо вагони.

Що стосується залізничних перевезень у Румунії, то тільки Bulmarket надає комплексну послугу — доставку до DAP Вадул-Сірет і DAP Халмеу завдяки тому, що в нас є 2 залізничних перевізники на території Румунії і велика гнучкість.

Потрібна краща координація з українською залізницею для прийому-передачі поїздів. Крім того, було б добре долучити до цього процесу молдовську залізницю.

enkorr: Як змінилися ваші продажі 2022 року? Наскільки цю зміну було спричинено Україною?

Крістіна Єчева: Bulmarket DM постійно розвиває свій бізнес. На початку 2022 року ми запустили нову наливну естакаду для бензину й дизельного пального, що полегшило продаж автомобільних і залізничних партій з нашої бази в Русе. Клієнти в Болгарії зазвичай оптимізують логістику, завантажуючи дизельне пальне й бензин у різні секції однієї цистерни. Якщо у них комбіноване завантаження, а у вас немає ліцензії на бензин, вони завантажують всю машину у наших конкурентів. Через те, що тепер ми почали пропонувати практично повний асортимент нафтопродуктів, ми отримали приріст як на болгарському ринку, так і в регіоні. Обсяги реалізації дизельного пального подвоїлися також завдяки можливості продавати бензин у Болгарії. Продажі дизпального й бензину в Україну були значними, а єдиним обмеженням була логістика.



Источник