Бо було дешевше: в серпні обсяги імпорту бензинів з південних базисів подвоїлися

В серпні обсяги імпорту автомобільних бензинів в Україну збільшилися на 45% до 72,1 тис. тонн, свідчать дані Консалтингової групи «А-95».

Значне зростання закупівель палива за кордоном відбулося за рахунок низької бази порівняння. В липні українські компанії активно використовували запаси, сформовані в червні перед підвищенням ставки ПДВ та акцизу. Зростанню імпорту висооктанового палива також сприяло збільшення обсягів реалізації на внутрішньому ринку.

За оцінками «А-95» та даними роздрібних мереж, продажі бензину минулого місяця перевищували липневі показники на 10-15%. «Серпень — це в першу чергу дача та відпустки, реалізація бензину була непоганою», — каже український трейдер.

В серпні суттєво змінилася структура постачань бензинів на український ринок. Минулого місяця обсяги імпорту продукту з південних базисів постачань збільшилися вдвічі до 40,1 тис. тонн, тоді як з Польщі, Литви та Словаччини відвантаження зросли лише на 9% до 32 тис. тонн.

«Перетік закупівель на південь пов’язаний з особливостями ціноутворення, румунські та грецькі постачальники пропонували більш привабливі ціни», — пояснює зміну географії імпорту представник великої української мережі. Дійсно, середньомісячна різниця між котируваннями бензину в Північно-Західній Європі та Середземному морі на умовах CIF у серпні становила $58/т, тоді як у липні спред був на рівні $29/т.

Найбільшим зарубіжним постачальником бензинів на український ринок у серпні був румунський виробник OMV Petrom. Минулого місяця компанія відвантажила 18,4 тис. тонн високооктанового палива, що становить 26% від загального обсягу імпорту. В липні НПЗ у Плоешті почав збільшувати виробництво після ремонту, тому зростання продажів в Україну стало можливим. Друге місце за обсягами постачань посідає Orlen, який минулого місяця відвантажив 17,2 тис. тонн бензинів зі своїх НПЗ у Польщі та Литві. Обсяги імпорту бензину грецького виробника Motor Oil в серпні склали 5,4 тис. тонн.

Источник