«Арктиці» бути: експерт окреслив перспективи постачань зимового ДП

Українські трейдери зможуть забезпечити постачання дизельного пального зимових й арктичних марок. Про це у своєму дописі на Facebook повідомляє директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Північна частина Європи має ті ж кліматичні умови, що й Україна, тому продукт зимової якості буде. У нашому випадку йдеться про таких постачальників як Польща, Литва, Німеччина», — зазначив експерт.

Окрім цього, з його слів, Україна імпортує майже половину обсягів дизельного пального з південних країн ЄС, але і цей ресурс можна зробити «зимовим» завдяки додаванню присадок чи авіагасу.

«Ну, не роблять в Греції зимову марку! Трейдери вже почали експерименти із додаванням морозостійких присадок, кажуть, ще є над чим попрацювати. Крім того, у перемовинах із виробниками наші пропонують скористатись старим дідівським методом – залучати до складу ДП авіагас. Це для НПЗ може бути цікаво, бо авіапальне наразі дешевше дизельного», — зауважив Куюн.

Він наголосив, що зараз йдуть перемовини й по арктичній марці ДП (температура застигання -32 градуси, звичайна марка – до 20 морозу).

«З позитиву – пропозиції є. Та от ціни на «арктику» гилять безбожні, на $150-200/т вище, ніж на зимову марку», — каже експерт.

Разом з цим він зазначив, що пальне в Україні буде, але ціна на нього буде ринкова, спрогнозувати її наразі неможливо, особливо враховуючи виклики часу.

«Головні з них – ембарго на імпорт російської нафти в Європу з 5 грудня, нафтопродуктів – з 5 лютого. Європейці нервують, бояться, але руки роблять. На півдні Європи проблем взагалі не бачать, бо там ближче до азійських та арабських постачань, на півночі трохи тривожніше, але знову-таки питання лише у ціни неросійського імпорту», — очільник «А-95».

Нагадаємо, раніше власник компанії «Прайм» і однойменної мережі АЗС Дмитро Льоушкін виказав побоювання щодо можливих проблем з постачаннями морозостійких марок дизельного пального на український ринок.

Источник