Адам Сікорський: «Я за вільний ринок, але в таку кризу присутність держави необхідна»

Адам Сікорський – засновник і СЕО найбільшого польського приватного енергетичного трейдера Unimot. До війни компанія була відома в Україні своєю франшизою Avia, під прапорами якої відкрилися кілька десятків АЗС. Із повномасштабним вторгненням російських військ в Україну і невідворотною паливною кризою телефон Unimot став другим номером, який усі набирали у пошуках пального, після Orlen.

Компанія задіяна й має активи у всіх сферах функціонування польського ринку: від постачання морем до рітейлу. Багате портфоліо діяльності пана Сікорського дозволяє обговорити з ним широчезний спектр тем, серед яких – постачання пального в Україну, маркетинг АЗС, залежність від російських енергоресурсів і ембарго на них, політика щодо скорочення споживання енергії у Європі й інші. Власне, це enkorr і зробив.

enkorr: Можна тільки уявити, яким був попит на пальне з боку України у березні-квітні. А як він змінився порівняно з липнем-серпнем, коли український ринок збалансувався?

Адам Сікорський: Попит залишається високим. Не таким, як був, але все ще високим. Я бачу, що українські трейдери вже знайшли комфортне положення щодо постачань, і це добре. Зараз у Польщі є 4-5 трейдерів, які вантажать в Україну, а не тільки ми з Orlen, як у березні.

Та головне, що є дуже активний південь, деякі інші постачання з Європи – й ринок стабілізувався… Це неймовірно! Ідея, що Україна колись відключиться від російського дизеля, видавалась божевільною. А зараз і російського дизелю, й білоруського ресурсу немає, і все працює. Так, ми розуміємо, що той самий російський ресурс наповнює ринки і Польщі, й Чорного моря, проте напряму його немає.

enkorr: Чому тоді падають постачання в Україну з Польщі?

Адам Сікорський: Можу сказати щодо Unimot. От наприклад, Завадувка (потужна прикордонна база зберігання й перевалки нафтопродуктів з вузької колії на широку, що належить державній Pern S.A., – ek). Раніше там було два великих вантажовласники плюс агентство, яке відповідає за державний резерв (RARS, – ek). Згодом чисельність операторів збільшилася до 4-5. Тобто загальний об’єм залишився без змін, а в нас як одного з перших операторів – упав.



Источник